본문 바로가기
feel/POP

[팝 / 듣기 / 가사해석] The Beatles - I Will

by Heureux☆ 2020. 11. 22.
728x90
반응형

 

 

The Beatles - I Will 

Who knows how long I`ve loved you
You know I love you still
너를 얼마나 오랫동안 사랑했는지 누가 알까
내가 여전히 널 사랑하는 거 알잖아


Will I wait a lonely lifetime
If you want me to I will
외롭게 평생을 기다려야 할까
네가 나를 원한다면 나는 그렇게 할 거야 


For if I ever saw you
I didn`t catch your name
내가 너를 본 적이 있어도
네 이름을 알아듣지 못했어도


But it never really mattered
I will always feel the same
그것은 결코 중요하지 않아
나는 언제나 똑같이 느낄 거야


Love you forever and forever
Love you with all my heart
영원히 널 사랑해
내 마음을 다해서 널 사랑해


Love you whenever we`re together
Love you when we`re apart
우리가 함께 있을 때 널 사랑해
우리가 떨어져 있을 때도 널 사랑해

And when at last I find you
Your song will fill the air
그리고 마침내 너를 찾았을 때
너의 노래가 공기를 가득 채울 거야


Sing it loud so I can hear you
Make it easy to be near you
내가 들을 수 있게 크게 불러줘
너에게 가까이 가기 쉽게 


For the things you do endear you to me
You know I will, I will

네가 하는 것들은 내가 너를 사랑하게 해
내가 그럴거란거 알잖아, 난 그럴거야


 

728x90
반응형

댓글