본문 바로가기
feel/POP

[팝송 / 듣기 / 가사해석] Eric Clapton - Tears In Heaven

by Heureux☆ 2022. 3. 8.
728x90
반응형

 

Eric Clapton - Tears In Heaven 

Would you know my name
If I saw you in heaven?
Would it be the same
If I saw you in heaven?
내 이름을 알 수 있을까?
내가 천국에서 너를 만난다면
같은 모습일까?
내가 천국에서 너를 만난다면

I must be strong and carry on
‘Cause I know I don’t belong
Here in heaven
난 강해져야 하고 계속 살아가야 해
나는 여기 천국에 속하지 않다는 걸 아니까

Would you hold my hand
If I saw you in heaven?
Would you help me stand
If I saw you in heaven?
내 손을 잡아 줄래?
천국에서 너를 만난다면
내가 일어서는 것을 도와줄래?
내가 천국에서 너를 만난다면

I’ll find my way
Through night and day
‘Cause I know I just can’t stay
Here in heaven
나는 길을 찾을 거야
밤낮으로
나는 여기 천국에 머물 수 없다는 걸 아니까

Time can bring you down
Time can bend your knees
Time can break your heart
Have you begging please, begging please
시간이 너를 무너뜨릴 수 있어
시간은 무릎을 꿇게 할 수도 있어
시간은 너의 마음을 아프게 할 수 있어
애원하고 간청하게 할 수도 있지

Beyond the door
There’s peace I’m sure
And I know there’ll be no more
Tears in heaven
저 문 너머로 
평화가 있을 거야
그리고 천국에서는 더이상 눈물은 없을 거야

Would you know my name
If I saw you in heaven?
Would it be the same
If I saw you in heaven?
내 이름을 알 수 있을까?
내가 천국에서 너를 만난다면
같은 모습일까?
내가 천국에서 너를 만난다면

I must be strong and carry on
‘Cause I know I don’t belong
Here in heaven
난 강해져야 하고 계속 살아가야 해
나는 여기 천국에 속하지 않다는 걸 아니까

 

 

728x90
반응형

댓글