본문 바로가기
feel/POP

[팝송 / 듣기 /가사해석] Jimmie Davis - You Are My Sunshine

by Heureux☆ 2023. 7. 3.
728x90
반응형

 

 

 

Jimmie Davis - You Are My Sunshine

 

The other night, dear
As I lay sleeping
I dreamed I held you in my arms
며칠 전 밤에, 
누워 잠을 자고 있는데
당신을 내 품에 안고 있는 꿈을 꾸었죠

But When I awoke, dear
I was mistaken
And I hung my head and I cried
하지만 내가 깨어났을 때,
착각이라는 걸 알았어요
난 고개를 숙이고 울었죠

You are my sunshine
My only sunshine
You make me happy when skies are gray
당신은 나의 태양
나의 유일한 태양이에요
하늘이 잿빛일 때 당신은 날 행복하게 해줘요

You'll never know, dear
How much I love you
Please don't take my sunshine away
당신은 절대 모를 거예요
내가 당신을 얼마나 사랑하는지
제발 나의 태양을 빼앗지 말아 주세요

I'll always love you
And make you happy
If you will only say the same
난 언제나 당신을 사랑하고
행복하게 해 줄 거예요
당신이 내게 똑같이 말해 주기만 한다면요

But if you leave me and love another
You'll regret it all some day
하지만 당신이 나를 떠나 다른 사람을 사랑한다면
언젠간 후회하게 될 거예요

You are my sunshine
My only sunshine
You make me happy when skies are gray
당신은 나의 태양
나의 유일한 태양이에요
하늘이 잿빛일 때 당신은 날 행복하게 해줘요

You'll never know, dear
How much I love you
Please don't take my sunshine away
당신은 절대 모를 거예요
내가 당신을 얼마나 사랑하는지
제발 나의 태양을 빼앗지 말아 주세요

You told me once, dear, 
you really loved me 
And no one else could come between
전에 내게 말했었죠
당신은 나를 정말 사랑한다고
아무도 우리 사이에 끼어들 수 없다고

But now you've left me and love another 
You have shattered all of my dreams
하지만 당신은 나를 떠났고 다른 사람을 사랑했죠
당신은 내 모든 꿈을 산산조각 냈어요

You are my sunshine, my only sunshine 
You make me happy when skies are gray 
당신은 나의 태양
나의 유일한 태양이에요
하늘이 잿빛일 때 당신은 날 행복하게 해줘요

You'll never know dear, 
how much I love you 
Please don't take my sunshine away 
당신은 절대 모를 거예요
내가 당신을 얼마나 사랑하는지
제발 나의 태양을 빼앗지 말아 주세요


.

 

.

 

 

728x90
반응형

댓글